Edukacyjne Oblicze Ameryki: Kryzys, Iluzje i Dogmaty
4.86 z 7 ocen
Producent: MACMILLAN PUB CO |
Indeks: 737053
Dostępny
184.53 zł
najniższa cena z ostatnich 30 dni:
184.53 zł
Liczba sztuk:
z 30 sztuk
poproś o fakturę proforma
dodaj
do obserwowanych
do obserwowanych
od 8,99 zł
koszt dostawy
koszt dostawy
pon, 12 maj
u Ciebie
u Ciebie
14 dni
na odstąpienie
na odstąpienie
Odkryj głębię edukacji w USA z książką 'Edukacyjne Oblicze Ameryki', która ukazuje trudności, iluzje i dogmaty systemu edukacyjnego. Przeanalizuj z Thomasem Sowellem krytykę amerykańskiego systemu edukacji i poznaj jego wpływ na społeczeństwo.
Opis
Edukacyjne Oblicze Ameryki: Kryzys, Iluzje i Dogmaty to książka autorstwa Thomasa Sowella, która daje wyjątkowy wgląd w aktualne problemy amerykańskiego systemu edukacji. Książka analizuje, w jaki sposób system ten staje się coraz bardziej skomplikowany, a jego podstawowe cele są wypaczane przez liczne dogmaty i iluzje, które panują w debacie publicznej. Sowell przekazuje nie tylko krytykę istniejących praktyk edukacyjnych, ale także wskazuje na historyczne uwarunkowania, które przyczyniły się do obecnej sytuacji. Autor, jako uznawany ekonomista i socjolog, porusza tematy reformy edukacyjnej, zarządzania edukacją oraz polityki edukacyjnej w USA. Dzięki czytelnemu stylowi i dogłębnej analizie zagadnień, książka jest dostępna dla szerokiego grona odbiorców - nie tylko dla specjalistów, ale także dla wszystkich, którzy interesują się przyszłością edukacji i społeczeństwa. Zawiera ona nie tylko dane statystyczne, ale również osobiste refleksje i doświadczenia, które czynią ją obowiązkową lekturą dla każdego chętnego do zrozumienia ewolucji edukacji w Ameryce.
W ciągu czterystu stron książka przybliża nam różne aspekty związane z amerykańskim systemem edukacji, w tym jego zarządzanie, procesy reform, a także filozofię i teorię edukacji. Sowell podejmuje się analizy różnych aspektów, które kształtują kandydatów do zmiany systemu, w tym wpływ interesów politycznych i społecznych. Odnosi się także do tematów jak dyskryminacja, społeczna sprawiedliwość oraz niesprawiedliwości społeczno-ekonomiczne, które wpływają na uczniów i nauczycieli. W książce znajdziemy również opisy lokalnych i narodowych problemów dotyczących zarówno uczniów jak i instytucji edukacyjnych, w tym zmiany legislacyjne, które miały na celu poprawę jakości edukacji, a także te, które doprowadziły do pogłębienia kryzysu. Sowell przedstawia skomplikowaną sieć zależności, które wpływają na edukację, a jego wnikliwa analiza zachęca do własnych poszukiwań oraz dociekań nad tym, co można poprawić w amerykańskim systemie edukacyjnym.
Krytyka amerykańskiego systemu edukacji
Książka przedstawia szczegółową krytykę amerykańskiego systemu edukacji, ukazując jego słabości oraz iluzje, które wpływają na dydaktykę i reformy. Sowell argumentuje, że wiele idei przyjętych za pewnik w tzw. oświacie nie ma realnego uzasadnienia i wymaga ponownej analizy.
Historia i aktualne wyzwania
Autor omawia historię ery edukacyjnych reform w USA, mając na względzie, jak przeszłość kształtuje obecny system oraz jakie wyzwania stoją przed nauczycielami i uczniami. Poznaj, jak zmiany legislacyjne wpływały na kształcenie i organizację szkół.
Perspektywy na przyszłość
Sowell nie tylko odnosi się do krytyki, ale również proponuje rozwiązania i kierunki zmian, które mogą wpłynąć na poprawę systemu. Jego wizje systemu edukacji stawiają pytania o rzeczywiste cele i wartość edukacji w kształtowaniu przyszłych pokoleń.
Książka nie tylko angażuje do krytycznego myślenia na temat edukacji, ale również pokazuje znaczenie wspólnotowego zaangażowania w proces zmian. Sowell podkreśla, że aby naprawić system, wszyscy zainteresowani - politycy, nauczyciele oraz rodzice - muszą współpracować, zrozumieć sytuację oraz dostrzegać realne problemy. Autor wciąga czytelników w refleksję nad wartościami edukacyjnymi oraz ich rzeczywistym wpływem na życie jednostek i całego społeczeństwa. 'Edukacyjne Oblicze Ameryki' to nie tylko książka o edukacji, ale także analiza kulturowa, która stawia kuszące pytania o przyszłość amerykańskiego społeczeństwa. Przez pryzmat edukacji autor skłania nas do myślenia o fundamentalnych wartościach, na których opiera się cały system. Polecana dla wszystkich tych, którzy pragną zagłębić się w tematykę edukacyjną oraz myśleć o rozwoju nie tylko osobistym, ale i społecznym.
Parametry
Autor
Thomas Sowell
Wydawnictwo
MACMILLAN PUB CO
Język
angielski
Data publikacji
1992-11-02
Liczba stron
384
Pytania i odpowiedzi
Brak pytań i odpowiedzi
Pliki do pobrania
Zobacz także
Wielki myśliciel intelektualny Ukończyłem studia na dwóch najlepszych uczelniach w Kalifornii. Pierwsza z nich promowała wolność wyboru, druga koncentrowała się na dążeniu do prawdy. Wybór ten zmienił moje życie.
Bardzo bystry człowiek Tołł jest skarbem. Genialny umysł, pełen zdrowego rozsądku.
Fakty o niszczących politykach edukacyjnych i postawach w Ameryce „W edukacji amerykańskiej” to książka oparta na faktach autorstwa dr. Thomasa Sowella, która koncentruje się na statystykach i faktach, a nie polityce. Analizuje oba szczeble edukacji, wskazując negatywne czynniki wpływające na ich spadek. Udało mi się dostrzec spadek liczby dobrze wykształconych uczniów co nie jest dla mnie zaskoczeniem. Sowell zwraca uwagę na odwracanie trendu kształcenia na rzecz emocjonalnego modelowania uczniów.
Zaskakująca, 10 gwiazdek! Brak zbędnych słów! Zaczyna się od konkretów od pierwszej strony. Zajmuje się i obala wiele fałszywych twierdzeń dotyczących edukacji. Pieniądze, klasy społeczno-ekonomiczne, liczba uczniów i znacznie więcej. Powinien to przeczytać każdy nauczyciel, rodzic uczący dzieci w domu, członek administracji i polityk! Chcę przeczytać wszystkie jego prace!
Szczegółowe omówienie problemów w amerykańskim systemie edukacji Niesamowita lektura. Książka szczegółowo bada system publicznej edukacji. Wszystko jest dokładnie analizowane: jak uczą nauczyciele, jakie treści są nauczane oraz cała polityka edukacyjna. Zawiera wiele informacji na temat problemów z edukacją wyższą. W pierwszym rozdziale autor zwraca uwagę na spadek jakości edukacji. Uczniowie nie nabywają teraz podstawowych umiejętności.